Enviromentální vzdělávání ve výuce

V rámci environmentální výchovy na ZŠ se snažíme u dětí posílit kladný vztah k přírodě, vést je k aktivní ochraně životního prostředí a cítit spoluzodpovědnost za jeho stav. Od února proběhly na naší škole tři programy s touto tematikou, které pro nás připravili pracovníci Střediska ekologické výchovy Chaloupky. 

V sedmých třídách proběhla simulační hra s názvem Dálnice. Žákům byly přiděleny různé role – občan, zastupitel obce, inženýr, ochránce přírody, daňový poplatník a každý měl za úkol prosazovat při hře své zájmy. Cílem hry bylo společně naplánovat nejvhodnější trasu nově budované dálnice. 

Na podobném principu simulační hry se odehrál i program s názvem U jezera. Členové přírodovědného kroužku Kulíšci byli rozděleni na několik skupin – podniků a ti se snažili o co nejvyšší zisk. Společným zdrojem potřebným k chodu podniku je ale voda ze společného jezera, jejíž kvalita se mění podle toho, jak se podniky chovají. 

Poslední program Přírodou Vysočiny byl určený pro žáky pátého až osmého ročníku. Prostřednictvím zábavného, ale odborně zpracovaného výukového programu se žáci seznámili s nejvýznamnějšími přírodními lokalitami a chráněnými územími na Vysočině. Všechny programy žáky zaujaly, prohloubily jejich znalosti a zpestřily výuku.