Guten Tag, was machen wir heute? Wir lernen Deutsch!
Opět se pokusíme posunout o něco dál. Začni opakováním slovíček na str. 45, už je umíš až po sich merken, že? Dnes využiješ hlavně názvy předmětů ve škole. V uč. na str. 40 si přečti ve cv. 10 popisy předmětů a řekni si jejich názvy.
Pokračuj v PS - na str. 40 si ve cv. 10 pročti Tomášův rozvrh hodin a odpověz na otázky pod ním. Budou to krátké odpovědi jako : V úterý, v pátek a ve středu. Nebo: Ano, má. Ne, nemá. Pak si hned vypracuj v dalším cvičení svůj rozvrh hodin podle skutečnosti, ale pouze do 6. hodiny, víc jich tam není. Piš hodně čitelně, pozor na velká písmena, všechno to jsou podst. jména. Některé názvy předmětů si zjednoduš ( např. literatura nebo sloh je vlastně...) nebo najdi ve slovníku. Napovím Vz = Gesundunterricht ( gesund = zdravý, Unterricht = vyučování). Ostatní je na tobě. Obě cvičení vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Nakonec spíše pro zábavu cvičení 12/41 v PS. Opět pošli.
Dnes začni slovesem sein - zopakuj si ho. Do šk. sešitu pak napiš věty o členech tvojí rodiny = Já jsem....nějaký... Moje mamka je.... nějaká... = procvič si i př. jména. Věty vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pak si zopakuj slovíčka v PS na str.51 a přidej si nová až po spielt auch mit. Budeš je potřebovat k dalším cvičením. V uč. na str.53 si přečti a přelož cv. 13. Stejné věty pak přepiš opět do šk. sešitu, ale už nemluví Robi, ale ty vyprávíš o něm = musíš časovat slovesa, slovosled věty zůstane stejný. První větu já, už ji nepiš: Am Montag spielt Robi (er) Schach.Další už ty. Zase vyfoť a pošli.
Nakonec bude práce v PS. Na str. 44 si podle vzoru vypracuj cv. 5. Ve cv. 6/44 pak popiš svůj týden. Pozor, věta už je načatá, ty rovnou pokračuj malým písmenem. Napovím, že následuje sloveso, patří mu totiž v něm. větě 2. místo, pamatuješ? Obě cvičení pošli ke kontrole.
Hallo, Deutsch ist wieder da! Und was lernen wir heute?
Nejprve si zopakuj všechna slovíčka ze cv. 11/32 v uč., už jsem je zadávala minule, a přidej si k nim jen pár slovíček ze str.36 v PS - po das Stück. Pak se vrať do uč. na str. 32 a vypracuj do šk. sešitu cv. 12 - napiš 7 vět o potravinách, které tam jsou = v jakém balení je kupuješ, takže 1. větu já jako příklad: Ich kaufe eine Schachtel Streichholzer (= Kupuji jednu krabičku sirek.) Piš další věty, střídej podmět (ich, er, ihr...), časuj sloveso kaufen a pozor na rod u nových slovíček - podle toho eine, ein, einen. Vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Vynech si pak v sešitě pár řádků a nadepiš si: G.: Časování slovesa essen (jíst)a opiš si toto sloveso z PS str.33, bod 2. Samozřejmě se ho opět dobře nauč, budeš s ním dál pracovat. Všimni si rozdílu: er ist (= on je) x er isst (on jí), takže nikdy u tohoto nového slovesa nezapomeň na - ss-, jsou v každé osobě! V PS si na str. 31 nejprve zopakuj slovní zásobu ve cv. 13 - pod tabulku píšeš jen písmeno, kde se daná potravina nachází, takže např. 1.der Jogurt - i, 2. der Käse - c , atd. - nic těžkého. No a na závěr si procvič názvy potravin a nové sloveso ve cv. 11/30 - a) je o tobě, tak piš to, co jíš nejčastěji nebo co ti chutná. V b) pak jednu větu o každém rodiči - opět co má rád. Jen připomínám, že u potravin se nepíší členy, tak je to jednodušší. Ale pozor na velká písmena, jsou to podst. jména!