9. B třída

Třídní učitel:   Mgr. Eliška Mužátková
Zástupce rodičů:  paní Křehlíková - 778 481 796
Rozvrh hodin:   rozvrh
Fotogalerie:  zde

Český jazyk 22.4. – 24.4.

 

Milí deváťáci,

minule se vám pěkně podařilo zpracovat pravopis. V dnešním zadání jej jistě využijete.

 

-        Slohová práce – s. 134/6b (min. 25 ř., 12 písmo, odstavce – min. 5, bez osnovy, hodnotím zvlášť pravopis)

-        pátek - literatura číst 10 stránek ve své knize (kdo ji už dočetl, napiš zápis jako do čtenářského deníku a nafoť)

-        kontrola mluvnice viz mail, oprav barevně a nafoť

·        1. Dobrovolný DÚ

·        díval ses

·        hrál sis

·        přál sis

·        koupal se

·        2. Správné řešení: 
Ahoj Adame,

to by sis vážně přál pod vánočním stromečkem jenom moji lásku?

 

-        vše zašli do pátku

Krásný zbytek týdne

MT

Němčina 21.4. - 1. skupina

Guten Tag, was machen wir heute? Wir lernen Deutsch!

Opět se pokusíme posunout o něco dál. Začni opakováním slovíček na str. 45, už je umíš až po sich merken, že? Dnes využiješ hlavně názvy předmětů ve škole. V uč. na str. 40 si přečti ve cv. 10 popisy předmětů a řekni si jejich názvy. 

Pokračuj v PS - na str. 40 si ve cv. 10 pročti Tomášův rozvrh hodin a odpověz na otázky pod ním. Budou to krátké odpovědi jako : V úterý, v pátek a ve středu. Nebo:  Ano, má.  Ne, nemá. Pak si hned vypracuj v dalším cvičení svůj rozvrh hodin podle skutečnosti, ale pouze do 6. hodiny, víc jich tam není. Piš hodně čitelně, pozor na velká písmena, všechno to jsou podst. jména. Některé názvy předmětů si zjednoduš ( např. literatura nebo sloh je vlastně...) nebo najdi ve slovníku. Napovím Vz = Gesundunterricht ( gesund = zdravý, Unterricht = vyučování). Ostatní je na tobě. Obě cvičení vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Nakonec spíše pro zábavu cvičení 12/41 v PS. Opět pošli.

So, das ist alles. Auf wiedersehen! O.Š.

 

Nj 21.4. - Jakub Strýček

Guten Tag, Kuba, was lernen wir heute?

 Dnes začni slovesem sein - zopakuj si ho. Do šk. sešitu pak napiš věty o členech tvojí rodiny = Já jsem....nějaký... Moje mamka je.... nějaká... = procvič si  i př. jména. Věty vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pak si zopakuj slovíčka v PS na str.51 a přidej si nová až po spielt auch mit. Budeš je potřebovat k dalším cvičením. V uč. na str.53 si přečti a přelož cv. 13. Stejné věty pak přepiš opět do šk. sešitu, ale už nemluví Robi, ale ty vyprávíš o něm = musíš časovat slovesa, slovosled věty zůstane stejný. První větu já, už ji nepiš: Am Montag spielt Robi (er) Schach.Další už ty. Zase vyfoť a pošli.

 Nakonec bude práce v PS. Na str. 44 si podle vzoru vypracuj cv. 5. Ve cv. 6/44 pak popiš svůj týden. Pozor, věta už je načatá, ty rovnou pokračuj malým písmenem. Napovím, že následuje sloveso, patří mu totiž v něm. větě 2. místo, pamatuješ? Obě cvičení pošli ke kontrole.

A to myslím stačí. Auf wiedersehen! O. Š.

 

Nj 21.4. - 2. skupina

Hallo, Deutsch ist wieder da! Und was lernen wir heute? 

Nejprve si zopakuj všechna slovíčka ze cv. 11/32 v uč., už jsem je zadávala minule, a přidej si k nim jen pár  slovíček ze str.36 v PS - po das Stück. Pak se vrať do uč. na str. 32 a vypracuj do šk. sešitu cv. 12 - napiš 7 vět o potravinách, které tam jsou = v jakém balení je kupuješ, takže 1. větu já jako příklad: Ich kaufe eine Schachtel Streichholzer (= Kupuji jednu krabičku sirek.) Piš další věty, střídej podmět (ich, er, ihr...), časuj sloveso kaufen a pozor na rod u nových slovíček - podle toho eine, ein, einen. Vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Vynech si pak v sešitě pár řádků a nadepiš si:  G.: Časování slovesa essen (jíst) a opiš si toto sloveso z PS str.33, bod 2. Samozřejmě se ho opět dobře nauč, budeš s ním dál pracovat. Všimni si rozdílu:  er ist (= on je) x er isst (on jí), takže nikdy u tohoto nového slovesa nezapomeň na - ss-, jsou v každé osobě! V PS si na str. 31 nejprve zopakuj slovní zásobu ve cv. 13 - pod tabulku píšeš jen písmeno, kde se daná potravina nachází, takže např.  1.der Jogurt - i,   2. der Käse - c  , atd.  - nic těžkého. No a na závěr si procvič názvy potravin a nové sloveso ve cv. 11/30 - a) je o tobě, tak piš to, co jíš nejčastěji nebo co ti chutná. V b) pak jednu větu o každém rodiči - opět co má rád. Jen připomínám, že u potravin se nepíší členy, tak je to jednodušší. Ale pozor na velká písmena, jsou to podst. jména!

Und das ist alles. Auf wiedersehen! O. Š.

Zeměpis 20.4. 2020

Dobrý den,

většina z vás zvládla úkoly z minulého týdne velmi pěkně.

Tento týden budeme ještě v ochraně přírody pokračovat.

Zkusíte zjistit a vypsat jaké máme v ČR Biosférické rezervace UNESCO a u jedné z nich zjistíte její charakteristiku (fauna, flora).

Můžete využít např. tohoto odkazu:

http://www.tourism.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=106224

Informace napište do sešitu (wordu, emailu) a pošlete na můj email.

 

Mějte se hezky

Mužátková