2. A třída

Třídní učitel:   Mgr. Eva Nováková
Zástupce rodičů:  Tomáš Marek - 725 196 096
Rozvrh hodin:   rozvrh
Fotogalerie:  zde

Čtvrtek 7.2.

Dnes nemáme čtení ze slabikáře, děti mají text okopírovaný na volném listu (Zápas). Důvodem je doladění přechodu na čtení malých písmen. Zatím všichni zvládají malá písmena dobře, ale nechceme nic uspěchat, nové písmeno C necháme až na příští týden.

DÚ - domácí sešit, tři řádky slov. Snažíme se navazovat písmena  plynulým tahem, tužka se zvedá z papíru až po napsání celého slova.

Postupně mohou děti přecházet na psaní perem. Podmínkou je, aby děti správně držely tužku a psaly zlehka. Zralost k přechodu na psaní perem je velmi individuální a přechod je pozvolný. Nejprve mohou zkusit pod dohledem dospělého psát perem domácí úkoly a po získání určité zkušenosti psát perem i ve škole. Není kam spěchat, tužkou můžeme bez problémů psát minimálně do konce dubna. Často také děti nějaký čas tužku a pero střídají, nevadí to.

Volbu psacího náčiní ponechám na rodičích, každému dítěti vyhovuje něco jiného.

Pro lehké psaní je nejideálnější klasické pero, zanechává tenkou stopu a přirozeně vede děti k psaní pod správným úhlem. Kvalitní plnicí pero vydrží dětem velmi dlouho. Zvyknout si na jeho používání však vyžaduje více cviku, k opravám chyb je třeba zmizík a tence píšící propiska. 

Pera skuličkovým hrotem (například Tornádo nebo gumovací pera) píší pod jakýmkoliv úhlem i tlakem, což nevede děti přirozeně k uvolnění ruky a správné technice psaní.  Výhodou však je, že nehrozí kaňky a rozmazání písma. Pro děti s obtížemi při úchopu psacího náčiní je vhodné pero Stabilo Roller.Uživatelsky nejpohodlnější je "gumovací pero " - např.Roller Pilot ,náplně jsou však poměrně drahé a dlouho nevdrží.

Vybírejte prosím vždy pera s tenkou stopou, děti píší pomaleji a silná čára zhoršuje čitelnost písma.