Dotazníkové šetření Mapa školy

V únoru letošního roku bylo na naší škole provedeno dotazníkové šetření Mapa školy, kterou zajišťovala připravením dotazníků a jejich vyhodnocením společnost Scio.

Šetření Mapa školy slouží jako zpětná vazba pro školu, podle které dále plánuje a usměrňuje svou výchovně-vzdělávací činnost. Ze šetření vybíráme několik pro veřejnost zajímavých poznatků.

 

(Pro celý článek klikněte na nadpis aktuality)

 

Jako hlavní úkoly školy žáci vidí na prvním místě naučit se spolupracovat v kolektivu, vycházet a jednat s lidmi, na druhém získat maximum znalostí a vědomostí a na místě třetím dobře se připravit na přijímací zkoušky. Rodiče za nejdůležitější považují získat maximum znalostí a vědomostí, poté naučit se spolupracovat v kolektivu, vycházet a jednat s lidmi a jako třetí nejdůležitější naučit se učit.

Rodiče v oblasti chování a výchovy hodnotí školu na 5,28 bodů ze 7 možných. Atmosféru školy hodnotí žáci 1. stupně 2,67 body ze 3 možných, na druhém stupni 3,06 body ze 4 možných.

Rodiče jsou podle vlastního hodnocení ve škole dobře informováni, žáci 2. stupně hodnotí důvěryhodnost svých učitelů 3,05 body ze 4 možných.

Žáci si ve škole nejvíce váží kamarádů a spolužáků, poté pořádaných školních akcí a na třetím místě vybavení ke sportovní a pohybové činnosti. Rodiče si váží nejvíce přístupu učitelů k žákům, na druhém místě kvality výuky a na třetím místě kvalitního vybavení.

V souhrnných statistikách je čtyřmi body z pěti hodnocena (žáky, rodiči a učiteli) kvalita výuky, chování a výchova, atmosféra školy i vnější vztahy. Pouze materiální podmínky jsou hodnoceny spíše negativně, dvěma body z pěti.

Stejné šetření proběhlo již v roce 2012, proto lze výsledky obou šetření vzájemně porovnávat. Děti se více než před třemi lety obávají cesty do školy (z 9 % nárůst na 17 %), změnila se i oblíbenost některých předmětů, oblíbenější než dříve je přírodověda a výtvarná výchova, méně český jazyk a matematika. Snížil se například počet žáků, kteří byli svědky šikany (z 16 % na 9 %).

Zvýšil se počet žáků, kterým připadá počet volitelných předmětů příliš vysoký (ze 4 % na 16 %), přičemž nabídka volitelných předmětů se za tu dobu nezměnila. Spokojených s volitelnými předměty je nyní 48 % žáků, oproti předchozím 36 %.

Pohled na to, co je pro žáky nejdůležitější, se výrazně zvýšil v důrazu na přípravu na přijímací zkoušky (nárůst o 7 %) a naopak za méně důležité považují obhajování vlastního názoru (o 9 % méně) a respekt k životnímu prostředí (o 11 % méně).

Rodičům více než před třemi lety vyhovují termíny i způsoby komunikace se školou (ze 73 % nárůst na 80 %) a také více rodičů považuje spolupráci za vyhovující (z 59 % na 66 %). Rodiče by se více než dříve rádi spolupodíleli na zajištění školních projektů a akcí (z 21 % na 33 %), řešení výchovných problémů (z 22 % na 29 %) a cílech a směřování školy (z 9 % na 15 %). Rodiče příliš nepodporují místo klasické výuky dlouhodobé projekty (z 19 % podporujících na 8 %), naopak by více rodičů zařadilo více exkurzí a poznávacích výprav (z 34 % na 41 %). Z oblastí, na které by se škola měla více zaměřit, se změnila pouze oblast cizích jazyků (z 34 % na 23 %).

 

Na závěr si dovolím uvést, že lepší spolupráci mezi školou a rodiči by uvítaly obě strany, tak věřím, že se bude nyní dobře hodnocená spolupráce ještě více zlepšovat.