9. A třída

Třídní učitel:   Mgr. Olga Štěpánková
Zástupce rodičů:  Jana Kejdová - 607 125 573
Rozvrh hodin:   rozvrh
Fotogalerie:  zde

Německý jazyk 21.4.-2.skupina

Hallo, Deutsch ist wieder da! Und was lernen wir heute? 

 

Nejprve si zopakuj všechna slovíčka ze cv. 11/32 v uč., už jsem je zadávala minule, a přidej si k nim jen pár  slovíček ze str.36 v PS - po das Stück. Pak se vrať do uč. na str. 32 a vypracuj do šk. sešitu cv. 12 - napiš 7 vět o potravinách, které tam jsou = v jakém balení je kupuješ, takže 1. větu já jako příklad: Ich kaufe eine Schachtel Streichholzer (= Kupuji jednu krabičku sirek.) Piš další věty, střídej podmět (ich, er, ihr...), časuj sloveso kaufen a pozor na rod u nových slovíček - podle toho eine, ein, einen. Vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Vynech si pak v sešitě pár řádků a nadepiš si:  G.: Časování slovesa essen (jíst) a opiš si toto sloveso z PS str.33, bod 2. Samozřejmě se ho opět dobře nauč, budeš s ním dál pracovat. Všimni si rozdílu:  er ist (= on je) x er isst (on jí), takže nikdy u tohoto nového slovesa nezapomeň na - ss-, jsou v každé osobě! V PS si na str. 31 nejprve zopakuj slovní zásobu ve cv. 13 - pod tabulku píšeš jen písmeno, kde se daná potravina nachází, takže např.  1.der Jogurt - i,   2. der Käse - c  , atd.  - nic těžkého. No a na závěr si procvič názvy potravin a nové sloveso ve cv. 11/30 - a) je o tobě, tak piš to, co jíš nejčastěji nebo co ti chutná. V b) pak jednu větu o každém rodiči - opět co má rád. Jen připomínám, že u potravin se nepíší členy, tak je to jednodušší. Ale pozor na velká písmena, jsou to podst. jména!

 

Und das ist alles. Auf wiedersehen! O. Š.

 

 

 

Německý jazyk 21.4.-1.skupina

Guten Tag, was machen wir heute? Wir lernen Deutsch!

Opět se pokusíme posunout o něco dál. Začni opakováním slovíček na str. 45, už je umíš až po sich merken, že? Dnes využiješ hlavně názvy předmětů ve škole. V uč. na str. 40 si přečti ve cv. 10 popisy předmětů a řekni si jejich názvy. 

Pokračuj v PS - na str. 40 si ve cv. 10 pročti Tomášův rozvrh hodin a odpověz na otázky pod ním. Budou to krátké odpovědi jako : V úterý, v pátek a ve středu. Nebo:  Ano, má.  Ne, nemá. Pak si hned vypracuj v dalším cvičení svůj rozvrh hodin podle skutečnosti, ale pouze do 6. hodiny, víc jich tam není. Piš hodně čitelně, pozor na velká písmena, všechno to jsou podst. jména. Některé názvy předmětů si zjednoduš ( např. literatura nebo sloh je vlastně...) nebo najdi ve slovníku. Napovím Vz = Gesundunterricht ( gesund = zdravý, Unterricht = vyučování). Ostatní je na tobě. Obě cvičení vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Nakonec spíše pro zábavu cvičení 12/41 v PS. Opět pošli.

So, das ist alles. Auf wiedersehen! O.Š.

Zeměpis 20.4.

Dobrý den,

většina z vás zvládla úkoly z minulého týdne velmi pěkně.

Tento týden budeme ještě v ochraně přírody pokračovat. 

Zkusíte zjistit a vypsat jaké máme v ČR Biosférické rezervace UNESCO a u jedné z nich zjistíte její charakteristiku (fauna, flora).

Mužete využit např. tohoto odkazu: 

http://www.tourism.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=106224

INformace napište do sešitu (wordu, emailu) a pošlete mi na můj email.

 

Mějte se hezky

Mužátková

 

Fyzika 20. - 24. 4.

Všeobecné informace:

21. dubna

  • vypracovat v pracovním sešitě kap. Jaderné reakce na straně 40; po vypracování vyfotit a poslat zpět na mail do 24. dubna
  • prohlédnout prezentaci https://uloz.to/file/T5ealMMgRPQE/uvolnovani-jaderne-energie-pdf, heslo noveveseli9 a využít ji třeba pro zápis do sešitu
  • přečíst v učebnici kapitolu 8.5 Uvolňování jaderné energie na str. 135-138; zapsat výpisky do sešitu
  • vypracovat řešení příkladů 1,2,4 a 6 za článkem na straně 138, po vypracování vyfotit a poslat zpět na mail do 24. dubna

Český jazyk 20.4. – 21.4.

 

 

Milí deváťáci,

minulý týden se vám pěkně podařilo zpracovat téma Věta jednoduchá a souvětí. Dnešní zadání bude zaměřeno na pravopis. Nepodceňujte online procvičování a k zahození nejsou ani stránky https://prirucka.ujc.cas.cz/, kde najdete přehledně a podrobně vysvětlení  a ověření všech pravopisných jevů.

Přeji bezchybná cvičení

M.T.

- posílám řešení z 15.4., oprav si a barevně označ chyby (zašli v jednom mailu s dnešními úkoly

  do úterý)

- procvičuj (s/z, n/nn, ě/je + druhy přísudku) na pravopisne.cz,  umimecesky.cz

 - uč. 92, cv. 3 a, b, 5, 6 - doplněné čitelně opiš do školního sešitu

- pročti a zopakuj :https://www.pancelcino.cz/prisudek-druhy-prisudku-a-jak-ho-poznat-ve-vete/

- cv. 4 – vypiš pod sebe přísudky a urči druh

- vypiš vyznačená slova a urči větné členy

Dobrovolný DÚ –

1.      V běžné mluvené řeči můžeme poměrně často slyšet tvary díval jsi se, hrál jsi si, přál jsi si, koupal jsi se. – napiš správné tvary sloves

2.      Ve větě: 
Ahoj Adame,

to by ... vážně přál pod vánočním stromečkem jenom moji lásku?

-        Doplň správný tvar

Podkategorie