oba příklady sestroj do ŠS (včetně náčrtku, postupu kce a diskuse)
PS str. 173/A-1
řešení pošli ke kontrole na mail (do Čt 16. 4. 2020)
pozn.:těžnice je úsečka v trojúhelníku, která spojuje vrchol se středem protější strany, průsečík těžnic se nazývá těžiště (zn. T), výška je kolmice spuštěná z vrcholu na protější stranu
Guten Tag, wie waren die Osterferien? Schön? Aber jetzt lernen wir wieder Deutsch.
Dnes nás čekají řadové číslovky. Do školního sešitu si napiš datum: den .....April ( a máš první řadovou číslovku, protože v datu jsou vždy) a nadpis :
G: řadové číslovky (Ordinalzahlen)
-píší se s tečkou, stejně jako v Čj
Pak si opiš tabulku z uč. str.39, ale vypiš si všechny čísl. až do 19, dej si k nim svorku a k ní + konc.- te , protože tyto číslovky tvoříš ze základní + konc.-te = zwei+te = zweite, sechs + te = sechste....Pozor na zkrácení u sieben, máš to v tabulce. Úplně jiný nový tvar mají číslovky první a třetí, ty si bar. označ a musíš si je zapamatovat, protože se podle pravidla nedají utvořit. No a podle toho , o kom mluvíš, dáváš před číslovku správný člen, např. třetí žena = die dritte Frau, 8. pes = der achte Hund, 17. dítě = das siebzehnte Kind......Pak si vypiš pár dalších čislovek od 20 dál a zakonči .......( protože je nebudeš mít všechny jako do 19) + další svorka +koncovka -ste, v tabulcemáš 20., 30., ale stejně i např.45. = fünfundvierzig + ste = fünfundvierzigste......
No a je čas podívat se na názvy školních předmětů v němčině = PS str.45, další slovní zásoba až po sich merken. Nauč se je dobře.
-a teď už budeme pracovat jen v učebnici: ve cv.8/39 dokonči věty a přelož je. Pak podle Michaelova rozvrhu odpověz na otázky v b)- nic ze závorky a na 3. řádku jen 1. otázku. POZOR!- v odpovědích nebudou řadové číslovky! Odpovědi piš dozadu do šk. sešitu, vyfoť a pošli ke kontrole na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- nakonec si do školního sešitu pod zápis označ : LB 9/39 a vypracuj věty. V a) první už nemusíš, je to vzor.U těch dalších můžeš měnit začátek věty = dnes, zítra, v pátek....., b) opiš a doplň, co chybí. POZOR! Všechny číslovky ve cvičení píšeš slovem! Vyfoť a pošli.
Pro dnešek vše. Ale ještě připomínám, že spousta z vás mi dluží práci nejen velikonoční! Vše se počítá, ale to už víte, je to na vás.
Hallo, die Osterferien sind vorbei und wir müssen Deutsch lernen!
Nejprve si zopakuj sloveso helfen a ujisti se, že ho perfektně umíš, protože s ním teď budeš dál pracovat:
- v PS máme hotové str. 28-29, dnes začni cv. 9/30 a napiš pokud možno pravdivé odpovědi na otázky
- se slovesem helfen ještě budeš pracovat v učebnici + školní sešit zezadu:
-cv.9/31 c)- je nejlehčí, protože je to překlad z Nj do Čj - věty piš jen česky, ale pod sebe, ať se v tom vyznám, pak teprve b)- opět pod sebe, ale rovnou německy ( POZOR! = 3. pád! = koukni znovu nahoru do tabulky na členy a koncovky přivl. zájmen!) - vše vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- dnes začneme nové téma : Lebensmittel = potraviny: nejprve si přečti a nauč slovíčka z cv.11/32 v uč. a pak si je procvič v PS ve cv.10/30 = rozděl potraviny do 3 skupin:
Essen = jídlo
Trinken = pití
Naschen = dobrůtky k mlsání - opisuj vše bez chyby, všude velká písmena (jídlo = podst. jm.) a snaž se slovíčka si zapamatovat
- nakonec se vrať do učebnice na str. 31 + do PS na str.36 si dolů dopiš slovíčko die Suppe = polévka + si k tomu vypiš ty druhy polévek, které neznáš + překlad
A to je dnes vše. Připomínám, že nemám od všech velikonoční práci, ačkoli je už po svátcích! Třída 9.A je na tom celkově s dlužnými úkoly podstatně hůř a jedna žákyně dokonce ještě pracovat nezačala! Ale toto nejsou prázdniny ani pro vyučující, ani pro vás! Byly jen kraťoučké, velikonoční.