do ŠS vypočítej následující příklad: Obvod trojúhelníku ABC je 15 dm a pro délky stran a, b, c platí: b : a = 9 : 7, c : a = 2 : 1. Rozhodni, zda jsou následující tvrzení pravdivé (P) či nepravdivé (N): I. c : b = 14 : 9 II. b – a = 10 cm III. a + b – c = 10 cm
- do šk sešitu si napiš datum (den.....April) a nadpis: G: Časování slovesa können ( umět, moci)a opiš si tabulku ze str.38 v uč., sloveso se dobře nauč. Je to další tzv. způsobové sloveso, které má zvláštní časování a vždy si k sobě žádá druhé sloveso, které stojí na konci věty a je v infinitivu. Zkus si pak ústně odpovědět na ot. ve cv.7 a)/38 ,7 b)/38 pak pís. do sešitu pod tabulku =pod sebe pravdivé věty o 10-ti tvých spolužácích z kmenové třídy( kdo co umí), vyfoť a pošli
- v PS na str. 40 cv.9( + uč. str.38 ) odpověz na otázky krátkou odpovědí = Ja, er kann., Nein, sie kann nicht.
-v PS si vyškrtni cv.6/39, cv. 7/39 vypracuj opět podle pravdy o sobě , cv. 8a)/39 podle textu a 8b)/39 opět podle pravdy. Obě cvičení vyfoť a pošli.
- do šk. sešitu si napiš datum (den ....April) + nadpis: G: Časování slovesa helfen ( pomáhat) a opiš si tabulku z uč. str.31. Je to silné sloveso, jeho tvary se mění ve 2. a 3. osobě j.č. a pojí se se 3. pádem (= pomáhat komu, čemu? = členy dem, der, dem, pamatuješ?), dobře se ho nauč, bude v testu! Až se ho naučíš, zkus si hned cv.8/31 v uč., doplňuj přímo do učebnice čitelně propiskou, vyfoť a pošli ke kontrole na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- v PS vypracuj cv.8/29 dle vzoru a 9/30- tady zkus odpovídat podle pravdy, pozor na časování sl. helfen a členy ve 3. pádě!
- nakonec se už podívej na nová slovíčka v uč. ve cv.11/32 na téma Lebensmittel a začni se je učit
Dobrý den všem. Protože se do plnění úkolů zatím nezapojili všichni žáci, chci upozornit obě německé skupiny, že si vaši práci průběžně vyhodnocuji a některá vytipovaná cvičení mohou být i hodnocena známkou. Doporučuji pozorně si číst zadání a úkoly plnit pečlivě. S pozdravem O. Štěpánková