A co tě dnes čeká? Nejprve začni v PS na str.29. Ve cv.13 máš doplnit to, co v textu chybí = pouze koncovky sloves a slovesa, takže pozor na to, o kom je řeč - podle toho časuješ sloveso! Pak si prohlédni obrázek pod cvičením a vyškrtej to, o čem nebyla řeč v textu. Cvičení vyfoť a pošli na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Teď něco z gramatiky. Vzpomeň si, jaká znáš v němčině přivlastňovací zájmena = mein(-e) a dein(-e). Vezmi si školní sešit, napiš si datum : den.....Mai a nadpis: G: Přivlastňovací zájmena v j.č.a udělej si zápis:
du - dein (Vater, Auto), deine (Schwester) - tvůj, tvoje
er, es - sein ⁄zajn⁄ (Kater, Haus), seine ⁄zajne⁄ (Tante) - jeho
sie - ihr ⁄ ír⁄ ( Bruder, Tier), ihre ⁄ íre⁄ ( Katze) - její
Das ist sein Onkel. To je jeho strýc.
Hier ist seine Tante. Zde je jeho teta.
Das ist ihr Freund und ihre Freundin. To je její kamarád a její kamarádka.
A teď to procvičíme. V PS na str. 28 máš poslední cvičení 12. Doplň ho podle vzoru -když mamka, tak její bratr a muž. rodu = ihr Bruder, když děda, tak jeho kočka a žen. rodu = seine, když můj taťka, tak jeho bratr a muž. rodu = sein....dál už musí každý sám. No a nakonec ještě cv.14/29 v PS - budeš spojovat, co se k sobě hodí= na 1. řádek si vypiš vzor: Leon - sein Bruder, na 2. řádek ještě napovím třeba: Frau Nowak - ihr Hund a pokračuj dál. Obě tato cvičení také pošli, ať vidím, jestli ti to jde.
si na asi třetím slidu, vledle mapy světa opíšete aktualní číslo počtu obyvatel Číny do sešitu včetně datumu a času, kdy jste to opisovali.
Bude to více než 1,4 mld. Jedná se o aktuální počitadlo (neustále se mění). Zkusíte tedy zjistit a zpočítat případné navýšení počtu obyvatel Číny za 1 hodinu, 1 den a 1 týden.
Všechny tři údaje napište do sešitu, zpočítejte přírůstek.