5. třída

Třídní učitel:   Mgr. Andrea Revayová
Zástupce rodičů:  paní Danihelová - 737 014 089
Rozvrh hodin:   rozvrh
Fotogalerie:  zde

Týden 5.2.-9.2.

ČJ - probírané učivo - vyjmenovaná slova po P, v příštím týdnu začneme probírat vyjmenovaná slova po S, diktát uč. str. 112/březen uprostřed.

M - učivo - písemné odčítání a sčítání dvojciferných čísel, některé děti jsou si v tomto počítání sáale dost nejisté, podle potřeby prosím procvičujte. Dnes jsme začali novou kapitolu - přirozená čísla do tisíce. V příštím týdnu budeme počítat do 1000 po stovkáchi po jednotkách, učit se číst a zapisovat čísla do 1000 i je  porovnávat  - učebnice str. 55 - 59

Skn -probírané učivo -  horniny  a nerosty, příští pátek si napíšeme opakovací test na půdu (učebnice str. 40-41 + zápisky ze sešitu)

Zítra budou děti do VV potřebovat zmizík.

Řadě dětí neustále chybí lepidlo, nůžky a fixsy na psací tabulku, prosím doplňte a podepište, tyto pomůcky se v naší třídě rády ztrácí. Občas zkontrolujte dětem aktovky, mnoho z nich nosí do školy nepotřebné věci a naopak to potřebné zapomínají doma! Děkuji.

Týden 22.1.-26.1

ČJ - učivo - vyjmenovaná slova po M, v příštím týdnu je budeme ještě procvičovat, koncem týdne si přidáme řadu vyjmenovaných slov po P, diktát str. 111/únor - první cvičení

M- učivo tohoto týdne - zaokrouhlování na desítky a písemné sčítání dvojciferných čísel. Při písemném počítání dbejte na správný postup - nejprve se sčítají jednotky, potom desítky a vždy zdola nahoru! Příští týden začneme probírat i písemné odčítání, kde je nutné postupovat zdola nahoru a pomáhat si otázkou "A kolik je do....?"

SKN - učivo půda, vznik půdy a její složení, učebnice str. 40 - 41

Pololetní vysvědčení se rozdává ve středu pátou vyučovací hodinu, předtím probíhá výuka dle rozvrhu, pololetní prázdniny jsou v pátek 2.2.

 

 

Týden 15.1. - 19.1.

ČJ - učivo vyjmenovaná slova po M, do pondělí mají děti umět řadu zpaměti + vybarvit si obrázky k vyjmenovaným slovům v sešitě. Dnes jsem poslala k nahlédnutí a podepsání písemné práce z českého jazyka. Z diktátu byla pouze jedna čistá jedička, řada dětí  si je ve vyjmenovaných slovech nejistá, mnoho chyb je ale z nepozornosti. Děti, ač mají dostatek času, si to po sobě nečtou, přestože jsou upozorněni. Celkově vidím, že se s nárůstem učiva (zejména v českém jazyku) dětem zhoršuje i prospěch. Podle potřeby prosím procvičujte, přepisy, diktáty a hlavně vlastní sebekontrolu.

M- učivo +,- do 100 s přechodem přes základ 10. Příští týden se začneme učit zaokrouhlování na 10 a písemné sčítání dvojciferných čísel.

SKN - učivo vzduch, učebnice str. 37-38

Čtení - při vypracovávání pracovních listů ke knize Děti z Bullerbynu prosím pomozte dětem s kontrolou, je mnoho pravopisných jevů, které děti ještě neznají a potom mi odevzdávají úkoly plné chyb.

Dnes jsem žákům rozdala informace k mapování třídního klimatu, které proběhne v naší třídě někdy v průběhu ledna. Jedná se o jednu vyučovaví hodinu, kterou povede paní psycholožka K. Valentová. Aby toto mapování mělo svůj smysl, je důležité, aby se zapojily všechny děti. Prosím o podepsání souhlasu k této jednorázové akci.

Týden 8.1. - 12.1.

Blíží se pololetí, tak příští týden se ponese v duch procvičování, opakování učiva a  napíšeme si pololetní písemné práce

ČJ - probíráme vyjmenovaná slova po L, písemná práce ve čtvrtek, diktát nakombinuji z vět na vyjmenovaná slova po L, B (uč str. 110,111 - prosinec, leden - vždy první diktát). V příštím týdnu ae naučíme řadu vyjmenovaných slov po M. Děti mají úkol ze slohu, do pátku si s kamarádem nacvičit scénku podle modelových situací z pracovního sešitu str. 83/ cv. 2. Dnes jsem poslala k nahlédnutí školní sešity z ČJ, řada dětí stále pracuje velmi nepozorně, vynechává háčky a čárky, nevnímá učitele při zadávání úkolu a z toho pramení nepěkné známky.

M - probíráme sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes 10, procvičujeme násobilky. Písemná práce bude ve středu - obsah: násobilka 0-10, +,- do 100 všechny typy příkladů, počítání se závorkami, přednost násobení a dělení před sčítáním a odčítáním, slovní úlohy

SKN - učivo "Voda" - příští čtrtek tuto kapitolu dokončíme a shrneme, v pátek si z ní napíšeme opakovací test (učivo z učebnice str. 34 - 36 + sešit)

Týden 3.1. - 5.1.

ČJ - začali jsme probírat vyjmenovaná slova po L a jejich slova příbuzná, děti se mají do pondělí naučit celou řadu zpaměti, v příštím týdnu budeme procvičovat pravopis těchto vyjmenovaných slov. Diktát uč. str. 110/prosinec 3

M - v tomto týdnu jsme procvičovali a opakovali všechny násobilky, mnoho dětí si je v násobení a dělení nejistá, zejména ve vyšších násobilkách, je třeba to častěji procvičovat, ideálně 20 příkladů denně, aby si je zafixovaly. Od příštího týdne se budeme věnovat sčítání a odčítání v číselném oboru do 100. Učivo geometrie - polpřímky, opačné polopřímka, rovina.

SKN - povídáme si o vodě, jejím významu, vlastnostech a  skupenstvích.

 

Podkategorie

DÚ: Čtení - Honzíkova cesta str. 59

Český jazyk - nalepovací sešit - vybarvovat stejnou barvou slova významem souřadná (např. barvy, houby,...)

Skn - donést zpět podepsaný test ze stromů, lesních plodů a hub

Dnes jsem dětem rozdala žákovské knížky, do kterých jsem zapsala hodnocení za 1. čtvrtletí (str.25), prosím podepsat. Případné dotazy vyřešíme zítra na třídních schůzkách.

Dnes jsme začali počítat v číselném oboru do 100, některým dětem se ještě číselná řada do 100 plete, trénujte počítání po desítkách i po jednotkách.