Pěkné vánoční svátky
Přes prázdniny žádné úkoly nemáme, ve volnějších dnech prosím motivujte děti ke čtení.
Děkuji za milé pozornosti pod stromečkem a přeji všem rodinám pokoj a porozumění nejen o Vánocích, v novém roce pak hlavně hodně zdraví.
Přes prázdniny žádné úkoly nemáme, ve volnějších dnech prosím motivujte děti ke čtení.
Děkuji za milé pozornosti pod stromečkem a přeji všem rodinám pokoj a porozumění nejen o Vánocích, v novém roce pak hlavně hodně zdraví.
ČJ - procvičujeme vyjmenovaná slova po B, tento týden dostaly děti pravopisné pětiminutovky k domácímu procvičování, ale nepíšeme do nich - vypracovávat pouze ústně nebo přes folii. Je třeba je ale nosit i každodenně do školy, pracujeme s nimi i tu. Příští týden si napíšeme diktát již ve středu a zusíme už na vyjmenovaná slova po B. V pondělí budou děti číst na známky, pohádka Jirka s kozou - čítanka str. 82 - 84.
M - procvičujeme násobilky do 8, příští týden si vyvodíme i násobky čísla 9. Geometrie - opačné polopřímky
Skn - dokončili jsme učivo "Veličiny a měření", tento týden jsme probrali čas a teplotu, zároveň jsme si napsali opakování z tohoto učiva, většina dětí ho zvládla bez zaváhání. Kdo dnes nebyl přítomen ve škole, napíše si ho v pondělí.
Úkoly na dodělání pro děti, co dnes chyběly:
Geometrie - opačné polopřímky - pracovní sešit str. 44/cv. 5,6 a str. 45/cv. 1,2,3,4,6
Sloh - Vypravování - Dobrý skutek - pracovní sešit str. 81/celá
V pondělí budu zjišťovat zájem o bruslení, letošní rok pojedeme již ve čtvrtek 21.12. od 9,30 - 11,30. Děti, které bruslit nepojedou, budou mít v tento čas náhradní program - vycházka (vhodné oblečení a obuv). Tento den bude vyučování ukončeno hned po příjezdu v 11,30.
V pátek 22.12. budeme mít společně besídku ve třídě, děti by do tohoto dne měly donést svůj vylosovaný dárek pro kamaráda, vyučování bude ukončeno již v 10,30. Děti poté půjdou na oběd a pak do družiny.
Dnes jsme si všechny tyto informace zapsali do žákovské knížky, prosím podepsat.
ČJ - procvičujeme vyjmenovaná slova po B a jejich slova příbuzná. V příštím týdnu si napíšeme diktát stále ještě na vyjmenovaná slova po Z. Většina dětí již toto učivo zvládla, chyby v diktátech jsou často z nepozornosti (háčky, čárky,...) V pátek vždy nosí děti diktátový sešit k nahlédnutí a mají si přes víkend udělat opravu - často zapomínají!!
M- násobilka 8 + upevňování všech ostatních násobilek. V geometrii se učíme o jednotkách délky a zkoušíme základní převody, zejména centimetry na milimetry a naopak. Procvičujte pomocí ukazování na pravítku např. Ukaž mi 60 mmm, 55 mm,.... Kolik je to centimetrů a kolik milimetrů ti zbývá?, apod.
SKN - učivo Veličiny a jejich měření - doposud jsme probrali délku, hmotnost a objem. Ať si děti dají do pořádku sešity, na konci příštího týdne si je vyberu a oznámkuji úpravu.
Děkuji Alexu Vynohradovi a Ondřeji Zachovi za papíry ke kopírování, Dominiku Dlouhému za vánoční stromeček.
Letos si děti vylosovaly kamaráda, kterému na naší třídní besídce nadělí dárek. Besídka bude v pátek 22.12., bruslení letos proběhne již ve čtvrtek 21.12.
Na pondělí ať si děti do pracovních činností donesou vykrajovátka (stačí 2-3 + podepsané),budeme si péct perníčky.
Některé děti stále nevrátily do knihovny knihy,které si půjčily v červnu. Společně jsme tam byli minulý týden, kdo knihy zapomněl, musí si to vyřešit individuálně.
ČJ - procvičujeme vyjmenovaná slova po Z, většina dětí učivo pochopila, ale dělají chyby z nepozornosti. Dnes jsem poslala k nahlédnutí školní sešit, všechna cvičení z tohoto týdne byla současně vypracovávána na tabuli a hlasitě zdůvodňována. V příštím týdnu si začneme vyvozovat vyjmenovaná slova po B. Diktát viz. ofocený list str. 23/cv. a
M- násobilka 7, řadě dětí se nové příklady pletou, nemají je dostatečně zafixovány, podle potřeby procvičujte. Trénujeme slovní úlohy se dvěmi otázkami viz. uč. str. 38. Příští týden si slovní úlohu tohoto typu vypočítají děti samostatně na známky.
SKN - včera jsme psali test na učivo Věci kolem nás. Omlouvám se, že jsem minulý týden nedala informace na webové stránky, ale asi jsem je omylem neuložila, takže se k Vám info o testu nedostalo. I když děti, které byly ve škole přítomny, to věděly, jednu celou hodinu jsme na něj opakovali a připravovali se. Dětem, kterým se test příliš nepovedl, dávám možnost opravy v pondělí po obědě cca ve 13,15, pokud v tento termín nemohou, budeme se domlouvat individuálně. Učivo tohoto týdne - Látky a jejich vlastnosti, ke kterému se vztahuje i pondělní výukový program. V příštím týdnu začneme učit o objemu, měření objemu a jeho jednotkách.
Organizace plaveckého výcviku:
Odjezd od školy v 9,00 hod, děti budou svačit mezi první a druhou vyučovací hodinou.
Plavecká výuka 10,00 - 11,30
Předpokládaný návrat do Nového Veselí je cca 12,30 - děti půjdou hned na oběd.
S sebou: aktovka s učením na první dvě vyučovací hodiny - budou zůstávat zamčené v šatnách
batoh nebo taška s věcmi do bazénu - v ní budou děti mít pití, drobnou svačinku na cestu zpět (opravdu něco malého, děti jsou sice z bazénu vyhládlé, ale
ve škole by později nejedly oběd) a v igelitové tašce vložené věci, které si ponesou přímo do bazénu, tj. ručník, sprchový gel, koupací čepici, plavecké brýle,..
Druhý ručník si budou nechávat v batohu v šatně, aby se mohly po ukončení plavecké výuky utřít do suchého.
Po dobu trvání plaveckého kurzu nebudou děti mít tělesnou výchovu, ve čtvrtek místo TV budeme tento týden mít čtení.
Dnes jsme psali písemnou práci za 1. čtvrtletí z českého jazyka, zítra si napíšeme z matematiky. Hodnocení za 1. čtvrtletí do žákovských knížek provedu dětem během víkendu. Příští čtvrtek tj. 23. 11. budou třídní schůzky.
DÚ: Čtení - Honzíkova cesta str. 59
Český jazyk - nalepovací sešit - vybarvovat stejnou barvou slova významem souřadná (např. barvy, houby,...)
Skn - donést zpět podepsaný test ze stromů, lesních plodů a hub
Dnes jsem dětem rozdala žákovské knížky, do kterých jsem zapsala hodnocení za 1. čtvrtletí (str.25), prosím podepsat. Případné dotazy vyřešíme zítra na třídních schůzkách.
Dnes jsme začali počítat v číselném oboru do 100, některým dětem se ještě číselná řada do 100 plete, trénujte počítání po desítkách i po jednotkách.